U čast velikog Josifa Pančića

knjigaIzložba "Josif Pančić - nasleđe koje ne zastareva" biće otvorena u sredu 1. oktobra u Galeriji nauke i tehnike Srpske akademije nauka i umetnosti, povodom dva veka od rođenja tog naučnika i istraživača, najavili su organizatori.

Kineske kosmičke vesti

siczjan- Orbitalni modul "Tjan gun-2" će biti lansiran 2016
- Kina namerava da priprema inženjere-kosmonaute
- Lansiranja u Kini obavljena septembra 2014.
- Kina je spremna da pomogne drugim državama u obuci kosmonauta

"Mangaljan", prvi indijski kosmički aparat kruži oko Marsa

india-mars-orbiter-mission-artTri dana posle američkog MAVEN-a, 24. septembra 2014. na orbitu oko Marsa je postavljen prvi indijski kosmički aparat "Mangaljan" (Mangalyaan). Pre Indije, to je pošlo za rukom samo SAD-u, SSSR-u i EU.

MAVEN kruži oko Marsa

Mars-MAVEN-Orbiter-20140921Američka automatska medjuplanetarna stanica (AMS) MAVEN dospela je 21. septembra 2014. na orbitu oko Marsa, posle desetomesečnog transplanetarnog leta.

Sajuz spojen sa Kosmičkom stanicim

spajanjeKosmički brod “Sajuz TMA-14M”, koji je jutros lansiran, uspešno je spojen sa modulom MIM-2 “Poisk” Medjunarodne kosmičke stanice.

Lansiran kosmički brod “Sajuz TMA-14M”

lansiranjeSa lansirne rampe broj 1 kosmodroma Bajkonur 26. septembra 2014. u 00:25h (po moskovskom vremenu), u kosmos je lansiran transportni kosmički brod (TKB) “Sajuz TMA-14M” sa posadom Medjunarodne kosmičke stanice MKS-41/42. Komandant broda je Aleksandar Samokutjajev (“Roskosmos”), dok su brodski inženjeri Jelena Serova (“Roskosmos”) i Beri Vilmor (NASA). Šest časova i deset minuta kasnije TKB je uspešno spojen uz modul “Poisk” (MIM-2). Pozivni znak misije je “Tarhan”. Misija će trajati 169 dana.

Biografija posade "Sajuz TMA-14M" / MKS41/42

mks-a

Aleksandar Mihailovič Samokutjajev
Jelena Olegovna Serova
Beri Judžin Vilmor (Barry Eugene Wilmore)

Iridium 62

Iridium 62crop100Iridijumski sateliti su velika grupa komunikacionih komercijalnih satelita nemenjenih za prenos glasa i podataka za satelitske telefone, pejdžere i integrisane transivere po celoj površini Zemlje. Ova grupa se sastoji od 66 aktivnih satelita u orbiti i više rezervnih koji po potrebi uskaču u sistem. Nalaze se u niskoj orbiti oko Zemlje na visini od oko 485 kilometara i inklinciji od 86.4°, a orbitalna brzina je 27.000 km/s

ADNOS: Planetarijumska projekcija "Sazvežđa rane jeseni"

ADNOS-logo2013-120

Planetarijumska projekcija:

"Sazvežđa rane jeseni"

Mars Sky - kako će rover Kjurioziti videti kometu C/2013 A1

ss1Ukoliko vas interesuje prolaz komete C/2013 A1 (Siding Spring) pored Marsa potražite interaktivnu vizuelizaciju tog događaja u programu MARS SKY. On daje prikaz proleta komete posmatrano sa Marsa onako kako bi trebalo da ga vidi rover Curiosity.

Dolazi kometa: C/2013 A1 (Siding Spring)

PIA18593-Mars-CometSidingSpring-NEOWISE-20140728C/2013 A1 (Siding Spring) je kometa koja dolazi iz Ortovog oblaka. Otkrio ju je 3. januara 2013. Robert H. McNaught sa opservatorije Siding Spring pomoću teleskopa od 50 centimetara. Tada je kometa imala sjaj od 18,4 do 18,6 m. Nakon otkrića utvrđeno je da je zabeležena i na snimku opservatorije Catalina Sky Survey Univerziteta u Arizoni 8. decembra 2012.

Najbolji osnovci u Petnici

IMG 4597 U Istraživačkoj stanici Petnica upravo je završena tradicionalna Letnja naučna škola, jedini petnički program namenjen učenicima osnovnih škola.

Kometa C/2014 E2 iz Zrenjanina

C2014-E2Pokušaji da uočim kometu početkom septembra nisu urodili plodom, što zbog sjaja punog Meseca ili usled stalne oblačnosti. Tokom ove nedelje, Mesec je prešao u poslednju četvrt a nebo se razvedrilo. U među vremenu, kometa je prešla iz sazvežđa Labuda u sazvežđe Lisica (Vulpecula) smanjujući svoj sjaj skoro za dve magnitude, ali je i dalje bila visoko za nas posmatrače sa severne Zemljine hemisfere početkom astronomskog sumraka.

Jesen 2014

Frederic Edwin Church - Autumn-crop
Ove godine jesen nam stiže u utorak 23. septembra u 4 sata i 29,1 minut. To je 265. dan u godini, a do kraja godine ostaje još 99 dana (3 meseca i 8 dana).

Bijeli patuljak? Moguće, moguće

bp4Želio sam vidjeti što se sve nalazi na jednoj mojoj fotografiji (Epsilon Lyrae) te sam otvorio Aladin i tako sam naišao na mogućeg kandidata za bijelog patuljka. U Aladinu stoji ovako: SDSS J184539.84 + 393947.1  Candidate for a white dwarf.

Umro kosmonaut Berezovoj

BerezovojU subotu, 20. septembra 2014. u 73. godini preminuo je sovjetski kosmonaut Anatolij Berezevoj, veteran misije na orbitalnoj stanici "Saljut-7" iz 1982.

Strana 1 od 337