740px-Lunokhod_hires
Lunohod

Lunohod je bio prvi automobil konstruisan da se vozi izvan Zemlje, po Mesecu. Stvoren je u zlatno vreme sovjetske kosmonautike, onda kada su vesti o novim podvizima čovečanstva u osvajanju svemira pljuštale i zadivljivale ceo svet i kada su svi verovali da će uskoro čovek i na Mars otići. E taj auto (Rusi bi rekli mesečev šetač, a što je u američkom žargonu rover) sputio se lenderom Luna 17 na Mesec 17. novembra 1970. u područje mora Kiša (Mare Imbrium) i tamo u radu proveo skoro 300 dana, gotovo četiri puta duže od planiranog vemena) i za to vreme prešao 10.540 metara i na zemlju poslao 20.000 fotografija. O lunohodima ovde imate odličan detaljan članak u 15-tak nastavaka.

E, orbitirajući oko Meseca taj lunohod je snimio LR orbiter (Lunar Reconnaissance Orbiter). Fotografija koju je poslao je izuztno uspešna i predstavlja do sada najdetaljniju fotografiju sovjetskog vozila na Mesecu, snimljenu iz orbite.

M175502049R.LR1_thumb

A ovo dole je i sama Luna 17, lender koji je na Mesec isporučio prvo njegovo vozilo. Lepo se uočavaju i tragovi točkova lunohoda. Maestralno!

M175502049R_L17_thumb

Ovde pogledajte snimak lunohoda 2.

Via the LROC site by Arizona State University.

Author: Aleksandar Zorkić

Komentari

Aleksandar Zorkić
0 #2 Aleksandar Zorkić 15-03-2012 15:04
Većina čitalaca zna samo za Photo Shop. To je dobar program, ali Nasa, pa i velika većina astronoma amatera, koristi druge programe za obradu fotografija. To su specijalni programi koji mogu da izvuku mnogo više podatka iz sirove fotgrafije nego pomenuti PS.
Prijavi administratoru