Home Istorija Najbolja slika lunohoda!

Najbolja slika lunohoda!

740px-Lunokhod_hires
Lunohod

Lunohod je bio prvi automobil konstruisan da se vozi izvan Zemlje, po Mesecu. Stvoren je u zlatno vreme sovjetske kosmonautike, onda kada su vesti o novim podvizima čovečanstva u osvajanju svemira pljuštale i zadivljivale ceo svet i kada su svi verovali da će uskoro čovek i na Mars otići. E taj auto (Rusi bi rekli mesečev šetač, a što je u američkom žargonu rover) sputio se lenderom Luna 17 na Mesec 17. novembra 1970. u područje mora Kiša (Mare Imbrium) i tamo u radu proveo skoro 300 dana, gotovo četiri puta duže od planiranog vemena) i za to vreme prešao 10.540 metara i na zemlju poslao 20.000 fotografija. O lunohodima ovde imate odličan detaljan članak u 15-tak nastavaka.

E, orbitirajući oko Meseca taj lunohod je snimio LR orbiter (Lunar Reconnaissance Orbiter). Fotografija koju je poslao je izuztno uspešna i predstavlja do sada najdetaljniju fotografiju sovjetskog vozila na Mesecu, snimljenu iz orbite.

M175502049R.LR1_thumb

A ovo dole je i sama Luna 17, lender koji je na Mesec isporučio prvo njegovo vozilo. Lepo se uočavaju i tragovi točkova lunohoda. Maestralno!

M175502049R_L17_thumb

Ovde pogledajte snimak lunohoda 2.

Via the LROC site by Arizona State University.

Our valuable member Aleksandar Zorkić has been with us since četvrtak, 23 oktobar 2008.

Show Other Articles Of This Author

Comments

0 #2 Aleksandar Zorkić 2012-03-15 16:04
Većina čitalaca zna samo za Photo Shop. To je dobar program, ali Nasa, pa i velika većina astronoma amatera, koristi druge programe za obradu fotografija. To su specijalni programi koji mogu da izvuku mnogo više podatka iz sirove fotgrafije nego pomenuti PS.
Quote