Home Sunčev sistem Asteroidi Rusija spašava Zemlju od udara asteroida?!

Rusija spašava Zemlju od udara asteroida?!

Anatoly Perminov, direktor Ruske svemirske agencije, izjavio je za javnost kako se Rusija sprema na zahtjevnu svemirsku misiju spašavanja naše planete od udara asteroida. U svojem obraćanju javnosti on nije podastro nikakove tehničke podatke o bespilotnoj misiji koja se mora odigrati 2029. godine, osim što je otklonio mogućnost ikakova angažiranja nuklearnog oružja. Asteroid ćemo pobijediti isključivo zakonima fizike, izjavio je Perminov.

mjesec-by-marcela-rasonja
Mjesec izbrazdan kraterima-šutljivi svejdok učestalih udara asteroida (Marcela Rasonja)

ASTEROIDI

Strah od nebeskih stena
Još nema sudara, a kad će - ne zna se
Mogućnosti sudara Zemlje sa asteroidima i kometama

APOPHIS

MOGUĆ UDAR ASTEROIDA «2004MN4» U ZEMLJU !
ASTEROID ĆE NAS (IPAK) PROMAŠITI
ASTEROID «2004MN4» - ŠTO NAPOSLIJETKU OČEKIVATI
99942 Apophis (2004MN4)
katastrofe: svemir preti

DEEP IMPACT

DEEP IMPACT, SPREMAN ZA START
LANSIRAN PRESRETAČ KOMETE
Palomarski div snimio Deep Impact
Deep Impact ima problema
Deep Impact, drugi deo
Deep Impact

Naime, riječ je o problemu poznatom iz 2004. godine kada su astronomi otkrili objekt pod današnjim nazivom Apophis. Asterodid promjera 280-350m (ovisno izvorima podataka) u petak 13. aprila 2029. godine bi prema svim proračunima trebao proći na manje od 29.000 km od Zemlje. U svemirskim mjerilima i računajući na varijable proračuna postoji mala, ali realna mogućnost da to nebesko tijelo udari u Zemlju. Nitko točno ne zna koliko će se i kako promijeniti njegova putanja te kada će se asteroid u narednim bliskim prolascima pored nas naći na putanji kolizije. Kada bi udario u Zemlju promijenila bi se slika svijeta, a novostvorena pustinja veličine Španjolske ili Francuske bila bi nam najmanja briga.Iako danas posjedujemo tehnologiju kojom se misije otklanjanja takvih svemirskih prijetnji čine realnim još nas uvijek čeka puno posla oko njihovih osmišljavanja i pojedinih tehničkih detalja. Treba reći kako je NASA svojevremeno s letjelicom Deep Impact imala uspješno svemirsko bojevo gađanje. Ipak to su sve misije kada je cilj poznat godinama, poznate putanje i kada je otkriven na vrijeme. Problem su nebeska tijela koje nismo otkrili i ona koja nam mogu doći iz pravca Sunca. Sve skupa potencira činjenicu kako promatramo premali dio svemira te da nismo spremni za prijetnje koje nam dolaze otamo.

Ono što zahtijeva posebnu pažnju je saznanje kao se u državnim krugovima Rusije (i ne samo kod njih) razvila svijest o važnosti istraživanjima svemira i realnim opasnostima koje nam prijete otamo! Javnost također mora znati kako je riječ o relnosti a ne samo filmskim scenarijima. Pitanje je samo vremena kada će se naš planet naći na udaru. Prisjetite se fotografija Mjeseca da bude zornije o čemu je riječ Udari asteroida stalan su proces u našem planetnom sustavu..

Svemirska istraživanja i svemirske tehnologije nisu zanimacija „zvjezdoljubaca". U konkretnom slučaju riječ je o spoju znanosti i tehnike vrijednim na stotine milijuna dolara čiji je cilj spašavanje ljudskih života i materijalnih dobara od napada iz svemira.

Perminov je o svemu izvjestio svemirske agencije drugih zemalja te se očekuje kako će se u većoj ili manjoj mjeri misiji pridružiti Kineska, Europska, Indijska i Američka svemirska agencija.

About the author Marino Tumpić

slika autoraHrvatski novinar, piše o astronomiji, veoma produktivan. Za AM je napisao više stotina članaka.More about Marino Tumpić

Our valuable member Marino Tumpić has been with us since sreda, 26 novembar 2008.

Show Other Articles Of This Author

Comments

0 #3 Rapaic Rajko 2010-01-04 17:06
Kako ja to vidim, treba da se nesto DESI pa da se javnost uzburka i primora vlade sveta da nesto preduzmu. S te strane, svaka cast Rusima na ispravnom razmisljanju.
Steta je sto nije bilo omoguce snimiti one udare kometa u Jupiter (bili su sa "one strane"), da je taj snimak napravljen, jos tada (80-ih) bi se nesto pokrenulo.
Da hoce da tresne neki kamencic u Mesec... pa da vidite kako bi se politicari dozvali pameti.

0 #2 contax 2010-01-02 15:39
1. Meni pre deluje kao posao za Brusa Vilisa nego tamo neke Ruske naucnike.
2. Posle recite da petak 13. nije baksuzan (13.04.2029.)

0 #1 Phoenix 2010-01-02 14:16
Pitam se koliko je izvodljiva misija koja bi usporila ovaj asteroid dovoljno da on ostane u Zemljinoj orbiti, tj zanima me koja je njegova brzina u odnosu na brzinu Zemlje. Ukoliko bi uspeli da ga zadrzimo u orbiti dobili bi velik i lako dostupan prostor za svemirsku stanicu i odlican kontrateg za kasniju izgradnju svemirskog lifta (za koji sam uveren da cemo imati tehnologiju za tih dvadesetak godina). Znam da zvuci megalomanski, ali postoji znacajna mogucnost da je zapravo izvodljivo.

Add comment